ENG

Ahmed Mahfouz: AJB DOC i AJD Industry velikom brzinom rastu u ozbiljne svjetske festivale i platforme

Direktor Al Jazeera Documentary Channela Ahmed Mahfouz osvrće se na uspjeh platforme AJD Industry i festivala AJB DOC te komentariše razvoj dokumentarne industrije u regiji.

Ahmed Mahfouz: AJB DOC i AJD Industry velikom brzinom rastu u ozbiljne svjetske festivale i platforme

 Piše: Lejla Kajić

Jutro nakon otvorenja Šestog AJB DOC Film Festivala u ugodnoj atmosferi Kamernog teatra 55 otvoreno je drugo izdanje platforme AJD Industry Days. 

Tokom trodnevnog događaja, a unutar tri kategorije, bit će predstavljena 22 projekta, a takmičit će se za nekoliko koprodukcijskih nagrada u vrijednosti 70.000 dolara. 

Sve veći interes filmskih profesionalaca za učešće na AJD Industryju 

Ovogodišnje izdanje privuklo je veći broj donosilaca odluka, odnosno članova koji čine stručni žiri, kao i veći broj aplikacija za učešće. Direktor Al Jazeera Documentary Channela Ahmed Mahfouz smatra da je ovo jedan od glavnih pokazatelja da platforma Industry raste i razvija se. 

"Osim održavanja prvog izdanja, znatno smo ulagali u promociju događaja AJD Industry Days na utjecajnim svjetskim platformama. Trudili smo se povećati vidljivost na važnim svjetskim filmskim smotrama kako bismo privukli što više filmskih profesionalaca. Drago mi je što broj donosilaca odluka raste, jer to znači da oni u našoj platformi vide prostor u kojem mogu naći kvalitetne projekte. Ponosan sam što ih je ove godine više od 70", počinje Mahfouz. 

Dodaje da je izuzetno zadovoljan činjenicom da na festivalu učestvuje veliki broj važnih koprodukcijskih imena, kao i da im je serviran vrlo kvalitetan sadržaj u vidu konciznih i dobro prezentiranih tema i priča. 

"Njihovo je vrijeme skupo, ne u finansijskom smislu nego u vidu kvaliteta njihovih mišljenja i sugestija i, na kraju, samog prisustva. Veoma smo zahvalni i sretni što su izdvojili vrijeme da budu dio ovogodišnjeg Industryja", komentariše. 

Projektne aplikacije stižu iz više od 50 zemalja 

Tim AJD Industryja primio je više od 170 aplikacija iz 52 zemlje, a odabrali su 22 projekta, raspoređena u kategorije "Main Pitch" (8), "Work in Progress" (8) i "Balkan Stars" (6). 

"Osim činjenice da smo ove godine privukli više članova žirija, ponosan sam i na to što imamo i više autora iz različitih država. Recimo, za razliku od prošlog izdanja Industryja i, generalno gledajući, sadržaja na koji se Al Jazeera Documentary fokusirala ranije, ove godine u selekcije smo uvrstili više filmova koji imaju umjetnički pristup temama, a ne samo novinarski", nastavlja. 


Mahfouz kaže da se Al Jazeera Documentary trudi pružiti što veću podršku Al Jazeeri Balkans u promociji dokumentarnog filma u Bosni i Hercegovini, ali i ostatku regije.

"Uz fantastični Sarajevo Film Festival, koji, iako se bavi i dokumentarnim filmovima, ipak daje primat igranim ostvarenjima, važno je kreirati platforme kroz koje će dokumentaristička industrija u ovoj regiji postati jača. Drago mi je što AJB DOC Film Festival i AJD Industry Days rastu iz godine u godinu, postaju sve jači brendovi i, manje-više, mogu stati rame uz rame s većim filmskim smotrama u regiji, ali i ostatku svijeta", dodaje. 

Rast AJB DOC Film Festivala 

Prve dvije večeri Šestog izdanja AJB DOC-a obilježil je rekordna posjećenost, s više od 650 zvanica na večernjim projekcijama dokumentaraca. Mahfouz se povodom toga osvrće na početke Festivala, kao i na jedno od najvažnijih izdanja, treće, koje je održano u prvoj godini pandemije koronavirusa. 

"Često se osvrćemo na 2020. i čvrsto vjerujemo da, ako smo tada uspjeli održati festival i privući veliki broj ljudi, teško će nas bilo šta drugo zaustaviti. Festival nastavlja rasti iz godine u godinu, što najbolje potvrđuje interes domaće publike, ali i broj prijava koje dobijamo. Ne raste samo u brojevima nego i u raznolikosti tema kojima se bavimo. Ispočetka su to bile reportaže i priče o aktuelnim temama, a sada već imamo paletu priča koje privlače više ljudi različitih interesa", govori. 

Na kraju, Mahfouz dodaje kako vjeruje da će AJB DOC za dvije-tri godine biti jedan od najjačih brendova u regiji te da se raduje daljnjem istraživanju i promociji dokumentarnog filma.