ENG

Rekordna gledanost Trećeg AJB DOC-a

Ukupan broj pregleda na online.ajbdoc.ba dosegao je 125.000.

Na Festivalu dokumentarnog filma Al Jazeere Balkans (AJB DOC) koji je održan od 11. do 15. septembra i to u prilagođenom formatu, na online platformi online.ajbdoc.ba, emitovano je 18 dokumentarnih filmova u tri selekcije: Takmičarskoj, AJB Prikazuje i netakmičarsko Last Minute Cinema.

AJB DOC Film Festival, i pored izazova u organizaciji zbog svjetske pandemije postigao je fantastičan uspjeh kod publike, jer je ukupan broj pregleda za vrijeme pet dana trajanja festivala i nekoliko dodatnih dana kada su filmovi još uvijek bili dostupni, dosegao 125.000.  

Organizatori ističu, kako je ovo samo mjerenje gledanosti s online platforme i pokazuje samo dio interesovanja publike, jer nisu dostupni podaci gledanosti za prikazivanje na Moja TV videoteci BH Telekoma, gdje se moglo pogledati 5 filmova iz selekcije AJB Prikazuje, Dream Team Babe, Proces Sandžak, Komšije, Vaha: Portret jedne legende i Džemo, kao i medijski istupi i gostovanja autora.

Od ukupnog broja pregleda, dokumentarni film „Džemo“ osvojio je srca gledalaca i potpuno neočekivano zaokupio pažnju ne samo lokalne publike, nego i regionalne i svjetske. Film o četrdesetšestogodišnjem Džemi, koji na selu živi s majkom, ocem i bratom, čiju egzistenciju osigurava brinući za deset krava i svakodnevno pretrči po 20 kilometara pod teretom, pogledalo je 67 300 gledalaca. Emotivna priča o trčanju kao hobiju koji voli i kojim čuva sjećanje na poginulog brata, odjeknula je ne samo među ljudima koji s njim trče, nego i mnogo šire, pa se autorima javljaju ljudi iz svih djelova planete koji žele upoznati dobridušnog Džemu.

Pored filmova, ranije objavljeni traileri filmova i Q&A sesije s autorima, koje su emitovane nakon svakog filma, imaju ukupno 20.000 pregleda. Gledaoci su iz 40 svjetskih zemalja odvojili svoje vrijeme i gledali priče koje su ih dotakle, osim BiH, tu su sve zemlje iz regije, ali i Njemačka, SAD, Austrija, Švedska, Švicarska, Holandija, Kanada i mnoge druge.

S obzirom na samo tri godine postojanja ovog Festivala i količinu online dostupnih sadržaja, organizatori ističu da su veoma zadovoljni gledanošću i uspjehom festivala, kako kod gledalaca tako i kod filmskih profesionalaca i kritičara, ali i kod mlade populacije, za koje je organizovan i trening na temu „Snimanje dokumentarnih filmova mobilnim uređajem“.

Osim online projekcija, a iz poštovanja prema autorima i ekipama koje su radile na filmovima, u Sarajevu je za vrijeme Festivala organizovano 7 zatvorenih projekcija filmova na otvorenom uz poštivanje svih epidemioloških mjera.

Nevjerovatan je i doseg objava - na društvenim mrežama Facebook i Instagram oko 800.000, a u online medijima, uključujući web-portale, društvene mreže Facebook, Instagram, Twitter i Youtube, softverski je zabilježena brojka od preko 8.000.000 AJB DOC impresija na internetu u posljednjih mjesec dana.